روش های تشخیص باتری های اصل آیفون از تقلبی

روش های تشخیص باتری های اصل آیفون از تقلبی

روش های تشخیص باتری های اصل آیفون از تقلبی

برای دانستن روش های تشخیص باتری اورجینال آیفون ابتدا نیاز به شناخت باتری فیک داریم. همانطور که احتمالاً می‌دانید کمپانی‌های نسبتا زیادی به ویژه بازارهای چینی در تولید لوازم جانبی و قطعات فیک یا جعلی آیفون وارد رقابت با یکدیگر شده‌اند و به دلیل قیمت بسیار پایین‌تری که نسبت به نمونه‌های باکیفیت اصل دارند افراد زیادی را به خود جلب کرده‌اند. اگر چه استفاده از این لوازم برای گوشی ممکن است تا حدودی مشکل شما را برطرف کند، اما باید بدانیم که استفاده مداوم و طولانی مدت از این لوازم فیک یا جعلی، مشکلات متعدد و بعضاً جبران‌ناپذیری را در رابطه با عملکرد گوشی ایجاد کرده و سیستم اصلی گوشی را به طور کل مختل خواهد کرد. اما شاید برای شما نیز سوال باشد که چگونه باتری اصل را از تقلبی آیفون تشخیص دهیم.

یکی از باتری‌هایی که به عنوان باتری اصل آیفون وارد بازار می‌شود، باتری‌های اصلی دست دوم و یا به اصطلاح فرسوده هستند. پس از اتصال این باتری‌ها به دستگاه تستر اگر به داده‌ها و کلمات چینی نوشته شده روی باتری دقت کنید، می‌توانید ببینید که IC و صفحه برد را اصل یا اورجینال نشان می‌دهد. اما با توجه به ظرفیت 96 درصدی که نشان داده شده، حاکی از آن است که این باتری برای مدت طولانی استفاده شده است.

اصولا سازندگان باتری‌های جعلی پس از بازیافت باتری‌هایی که ظرفیت بیش از 85 درصد دارند، آنها را مجدد به عنوان باتری اصلی وارد بازار می‌کنند. اگر چه این باتری‌ها همچنان قابلیت استفاده برای مدت زمان طولانی را دارا هستند، اما به خاطر داشته باشید که می‌توانند دستگاه شما را آسیب‌پذیر کنند.

پس باتری تعمیر شده از یک IC و سلول اصلی تشکیل شده است که می‌توان گفت دارای دیتا خوبی نیز هست، اما کیفیت آن به اندازه باتری اصل نیست. در بعضی موارد ممکن است که IC و برد به طور 100 درصدی با سلول مطابقت نداشته باشند و این عدم تطابق در نهایت باعث بالا رفتن حرارت گوشی، خراب شدن و سوختن دستگاه شما بشود.

یکی از روش های تشخیص باتری آیفون اصل بررسی IC و برد باتری است. در این قسمت منظور از IC اصل، IC فابریک و اصل کارخانه نیست. در واقع IC استفاده شده با سلول‌های کپی است که همچنان نیز کارایی دارد. این نوع از باتری‌ها که نوع دیگری از رده‌های فیک باتری آیفون محسوب می‌شوند، دارای یک IC به اصطلاح اصل و یک سلول کپی شده هستند که همچنان لوگو اپل نیز روی آن دیده می‌شود. جالب است که این باتری تقلبی در بازار به خصوص در بازارهای چین به قیمت باتری اصل یا باتری تعمیر شده آیفون به قیمت بالایی به فروش می‌رسد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید