قابلیت True Tone السیدی آیفون چیست؟

قابلیت True Tone السیدی آیفون چیست

قابلیت True Tone السیدی آیفون چیست؟

قابلیت True Tone السیدی آیفون چیست:

یکی از تکنولوژی های خاصی که اپل در صفحه نمایش آیفون و آیپد هایش ارائه کرده با اصطلاح تروتون (True Tone) شناخته می‌شود،اما کمتر کسی در مورد ماهیت این تکنولوژی، جزئیات آن و مزیت هایش اطلاعات کاملی دارد.

قابلیت True Tone برای اولین بار در ماه مارس (March) سال 2016 و زمانی معرفی شد که شاهد رونمایی از آیپد پرو (iPad Pro) اپل بودیم.

سپس این تکنولوژی در آیفون 8 و 8 پلاس و دیگر آیفون و آیپد های جدیدتر اپل بکار گرفته شد. اما قابلیت True Tone صفحه نمایش آیفون دقیقا چیست و چه کارایی دارد؟ این قابلیت برخلاف تصور خیلی از افراد قابلیتی نیست که کاربر در عمل بتواند استفاده خاصی از آن داشته باشد،بلکه یک تکنولوژی خاص است که به افزایش کیفیت نمایش محتوا بر روی ال سی دی و سهولت درک آن توسط مغز انسان کمک می‌کند.

قابلیت True Tone صفحه نمایش آیفون سبب می‌شود که نورهای بازتابیده شده از صفحه گوشی به مقدار قابل توجهی کمتر شوند وبه صورت فشرده‌تر و با حالتی که بهتر توسط مغز قابل درک باشند ساطع گردند. در این شرایط دیگر مغز انسان نیازی ندارد که مراحل پیچیده برای فیلتر کردن شدت رنگ های آبی و ارائه یک تصویر منسجم را انجام دهد، چون تقریبا بخش اصلی کار توسط قابلیت True Tone انجام می‌شود.

اپل در تکنولوژی True Tone بستری فراهم کرده که تفکیک‌پذیری محتوای نمایش در شرایط خاص مثل زمان هایی که در محیط های باز و تحت تابش نور از گوشی موبایل استفاده می‌کنید افزایش یابد. طبیعتا در اینگونه مواقع چون مقدار نور بازتاب شده از نمایشگر گوشی به واسطه قابلیت تروتون (True Tone) کاهش یافته و با نسبت مناسب تری ساطع می‌شود محتوای صفحه هم توسط چشم و مغز انسان قابل درک تر خواهد بود.

پس در مجموع قابلیت True Tone صفحه نمایش آیفون از نظر علمی دو مزیت دارد. اولی اینکه تفکیک پذیری و نمایش محتوا در محیط های باز و تحت تابش نور را با کیفیت بهتری امکانپذیر می‌کندو دوم اینکه تصویری قابل درک تر و فیلتر شده را برای چشم و مغز انسان ارائه خواهد کرد.

درک تفاوت ال سی دی True Tone و بدون True Tone در عمل

اگر در شرایط کاملا مشابه و با وضعیت نوری یکسان به آیفون 7 پلاس و آیفون 8 پلاس را در کنار هم قرار دهید، به خوبی متوجه شفافیت بیشتر نمایشگر آیفون 8 پلاس خواهید شد و این شفافیت بیشتر به لطف قابلیت تروتون (True Tone) ارائه شده است.تکنولوژی مذکور برای اینکه بتواند فیلتر کردن نور را با بهترین کیفیت ممکن انجام دهد از یک سنسور نور شش کاناله استفاده می‌کند که تعادل رنگ سفید را به گونه‌ای برقرار می‌سازد که با توجه به نور محیط در بهترین شرایط قرار گیرد و بدین ترتیب تصویری که روی نمایشگر گوشی ارائه می‌شود دلپذیرتر، شفاف تر و طبیعی تر به نظر آید.

با توجه به اینکه این روزها کاربران برای مدت زمان های طولانی از گوشی، تبلت و کامپیوترها استفاده می‌کنند، پیاده سازی تکنولوژی مثل True Tone در این گجت ها می‌تواند اقدامی بسیار کاربردی باشد و مقدار آسیب وارد بر چشم و خستگی مغز و چشم در بازه های زمانی طولانی را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید