چگونه از سلامت باتری آیفون مطلع شویم؟

سلامت باتری آیفون

چگونه از سلامت باتری آیفون مطلع شویم؟

باتری گوشی های هوشمند، یکی از مهم ترین قطعاتی هستند که بر سلامت قسمت های دیگر تاثیر گذارند.

در مواقعی باتری های موبایل به سادگی آسیب پذیر شده و حتی موجب از کار افتادن گوشی هم می شوند. در صورتی که اگر نسبت به مدت زمان تعویض باتری یا ضعیف شدن آن آگاه شوید می توانید از چنین اتفاقی جلوگیری کنید و گوشی موبایلتان را از دست ندهید.

گاهی اوقات تشخیص خراب شدن یا کم شدن طول عمر باتری گوشی کار ساده ای نیست. در یکی از مقاله های قبلی نشانه های خرابی باتری گوشی را بررسی کردیم. با توجه به این نشانه ها می توان کاهش عملکرد باتری گوشی را تشخیص داد.

اما در مواقعی خراب شدن باتری گوشی می تواند بدون نشانه باشد و به جای آن قسمت های مختلف گوشی به طور یکباره از کار بیوفتد. معمولا با روش های مختلف می توان نشانه های مخفی خرابی باتری را تشخیص داد. در گوشی های هوشمند آیفون قابلیتی وجود دارد که درصد سلامت باتری را به شما نشان می دهد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی این قابلیت و مزایای آن بپردازیم.

چطور از سلامت باتری آیفون مطلع شویم؟

برای تشخیص سلامت باتری گوشی های اندروید به نصب نرم افزارهای متفاوت نیاز دارید. البته در صورتی که با نشانه های واضحی مانند باد کردن باتری یا خاموش شدن ناگهانی گوشی مواجه نشده باشید.

اما انجام این فرآیند در گوشی های آیفون کمی متفاوت تر است. شما بدون نیاز به نصب یک نرم افزار می توانید درصد سلامت باتری گوشی های آیفون را تشخیص دهید.

نیاز به کد تست باتری آیفون ندارید. تنها کافیست وارد قسمت تنظیمات گوشی آیفون شوید. سپس گزینه Battery را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب این گزینه صفحه ای باز می شود که اطلاعاتی درباره استفاده از باتری در ده روز گذشته و 24 ساعت قبل را ارائه می کند. همچنین در قسمت پایین صفحه اطلاعاتی درباره میزان مصرف باتری توسط اپلیکیشن های متفاوت قابل مشاهده است.

گزینه ی Battery Health همان گزینه ای است که با انتخاب آن می توانید میزان سلامتی باتری گوشی آیفون را متوجه شوید. با انتخاب این گزینه، عبارت Maximum Capacity را مشاهده می کنید که مقابل آن یک درصد نوشته شده است.

بعد از تشخیص کاهش سلامت باتری آیفون باید چه کار کنیم؟

در اولین مرحله باید این نکته را به یاد داشته باشید که تمامی باتری ها طول عمری دارند و بعد از مدت ها شاهد کاهش کیفیت عملکرد آن ها خواهید بود.

از این رو در صورتی که سال ها در حال استفاده از گوشی آیفون خود هستید، این انتظار را داشته باشید که سلامت باتری کاهش پیدا کرده باشد.

حالت بعدی، مشاهده کاهش شدید سلامت باتری گوشی در مدت زمان کم است که می تواند به دلیل استفاده غلط از گوشی و قرار گرفتن باتری موبایل تحت فشار باشد.

در صورتی که باتری گوشی بیشترین حد سلامتی خود را از دست داده، بهترین راه حل تعویض آن است.

معمولا مواردی مانند خاموش شدن ناگهانی گوشی یا بادکردن باتری می تواند از اصلی ترین نشانه های خرابی باشد که فرا رسیدن موعد تعویض باتری را نشان می دهد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید