پیشرفت آیفون‌ها در باتری

پیشرفت آیفون‌ها در باتری

پیشرفت آیفون‌ها در باتری

پیشرفت آیفون‌ها در باتری:

به طور کلی، اپل طی سالیان اخیر با ترکیبی از بهینه‌سازی بهتر نرم افزاری و استفاده از باتری‌هایی با ظرفیت بزرگ‌تر در زیر قاب، گام‌های مثبتی را در زمینه‌ی افزایش عمر باتری گوشی‌های خود برداشته است. غول کوپرتینویی حتی نحوه‌ی گزارش عمر باتری را نیز در طول زمان تغییر داده است.

یکی از معنادارترین آمار‌هایی که اپل ارائه می‌کند، توانایی حداکثر پخش ویدیو در هر مدل است. این آزمایش اساساً نشان می‌دهد که گوشی آیفون چند ساعت به طور مداوم می‌تواند یک محتوای ویدیویی ذخیره شده در داخل فضای ذخیره‌سازی خود را پخش کند. به طبع هرچه این میزان بالاتر باشد، عمر باتری گوشی نیز بالاتر است.

با توجه به این آزمایش، آیفون ۱۱ پرو مکس را باید پادشاه آیفون‌ها از نظر عمر باتری دانست که البته از گران قیمت‌ترین آیفون تاریخ، کمتر از این نیز انتظار نمی‌رفت. این گوشی به یک باتری با ظرفیت حدودی ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز است که از این حیث آن را هم‌سو با رقبای اندرویدی می‌کند.

از نظر عمر باتری آیفون اس‌ای تازه معرفی شده به هیچ عنوان نمی‌تواند رو در روی این غول سه دوربینه قرار گیرد. چرا که ظرفیت باتری آن تقریباً مشابه آیفون ۸ است و می‌تواند ۱۳ ساعت پخش مداوم را به ارمغان بیاورد. این درحالیست که مدت زمان پخش ویدیو در مدل ۱۱ پرو مکس، ۲۰ ساعت برآورد شده است.

شارژ سریع

یکی دیگر از فاکتور‌هایی که باید در مصرف باتری به آن توجه داشته باشید، شارژ باتری با انرژی بیشتر است. از آیفون ۸ به بعد، اپل پشتیبانی از یک شارژر با ولتاژ قوی‌تر ۱۸ وات را به گوشی‌هایش اضافه کرده است که می‌تواند سرعت شارژ شدن آیفون‌ها را نیز بالا ببرد. باتری مدل‌های سری ۸، سری ایکس، ۱۱ و اس‌ای ۲۰۲۰ می‌تواند در عرض نیم ساعت تا ۵۰ درصد شارژ شود. اما این شارژر پرسرعت‌تر فقط با مدل ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس عرضه می‌شود؛ بنابراین شما در داخل جعبه‌ی گوشی‌هایی به جز این دو مدل، یک شارژر قدیمی ۵ وات را در اختیار خواهید داشت.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید