سلامت باتری و آشنایی با انواع مختلف باتری های گوشی آیفون

باتری آیفون ۱۲ پرو - Battery iphone 12 Pro

سلامت باتری و آشنایی با انواع مختلف باتری های گوشی آیفون

یکی از نکته هایی که اکثر کاربران گوشی های تلفن همراه از آن به خوبی خبر دارند این است که مهم نیست چه مقدار بر روی حفاظت گوشی خود وقت بگذارید زیرا در کنار رعایت نکات مختلف، بالاخره زمان انقضای باتری موبایل شما فرا می رسد و به هر حال اگر قصد تعویض گوشی خود را هم نداشته باشید، اما با این حال باید برای تعویض باتری موبایل خود اقدام کنید.

در این میان باتری آیفون که یکی از محبوب ترین محصولات تولید شده توسط شرکت اپل است، بیشترین درخواست برای تعویض باتری را از سمت کاربران دارد. برای خرید انواع باتری آیفون کلیک کنید.

از آن جایی که در دنیای تکنولوژیک امروز، برای اکثر کاربران مخصوصا آن‌ دسته از افرادی که در گروه های سنی کمتری هستند داشتن گوشی آیفون یک ارزش محسوب می شود، مباحث و حواشی مختلفی در حول و حوش این گوشی تلفن همراه وجود دارد.

باتری موبایل آیفون‌ یکی از اجزای این گوشی است که ممکن است به خاطر عوامل مختلفی دچار افول کاربری شود و به همین خاطر درخواست برای تعویض آن زیاد است اما خبر خوب این است که چندین نوع باتری مختلف وجود دارد که شما می توانید در گوشی آیفون خود از آن ها بهره ببرید.

امروز در این مطلب از مجله ی دلتوس می خواهیم به بررسی سلامت باتری گوشی های آیفون و انواع باتری های آن بپردازیم. به همین خاطر مخصوصا اگر کاربر گوشی آیفون هستید، پیشنهاد می کنیم تا به انتهای این مطلب از مجله دلتوس با ما همراه باشید.

چگونه سلامت باتری اپل را تشخیص دهیم؟

تمامی گوشی های تلفن همراه آیفونی که امکان به روز رسانی سیستم عامل خود را به ورژن iOS داشته و گوشی خود را به روز رسانی کرده باشند، قطعا از آن دسته کاربرانی هستند که گزینه ی باتری هلث یا سلامت باتری را دیده اید.

شما می توانید با ورود به بخش تنظیمات گوشی خود وارد بخش Battery شده و در آن جا بخش کاربردی و بسیار مهمی را به نام  Battery Health مشاهده نمایید.

باتری هلث یکی از مهم ترین و کاربردی ترین بخش هایی است که به گوشی های آیفون اضافه شده است زیرا با مراجعه به این قسمت می‌ توانید تا اطلاعات بسیار مهمی را درباره ی وضعیت باتری آیفون خود ببینید و مورد بررسی قرار دهید.

پر واضح است که اگر در هنگام استفاده از موبایل خود برخی نکات را به خوبی رعایت کنید، عدد سلامت باتری شما هم بالا است اما اگر دیدید که درصد این عدد پایین آمده، باید نسبت به تعویض آن هر چه زودتر اقدام نمایید تا سرعت کاربری دستگاهتان بالا رفته و بتوانید همچون روز اول از آن به خوبی استفاده نمایید.

کاربران گوشی های آیفون می توانند تا با استفاده از این بخش جدید، میزان کاهش ظرفیت باتری و وضعیت آن را مورد بررسی قرار دهند.

در قسمت بالای بخش Battery Health، کاربران می‌ توانند تا در جریان ریز اطلاعات توانایی باتری خود قرار گرفته و حتی امکان بررسی حالت اولیه ی باتری خود را داشته باشند.

جالب است بدانید که در طی مرور زمان و پیشرفت فناوری های مختلف، ظرفیت باتری‌ های لیتیوم یونی که اتفاقا جنس باتری های آیفون هم از آن ها است، کاهش پیدا می‌ کند.

کاهش ظرفیت این باطری ها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

برخی از این موارد عبارتند از: تعداد شارژهای باتری در طول ۱ روز، دمای محیط، استفاده از پاور بانک، استفاده از شارژر اصل یا تقلبی و بسیاری از دیگر موارد بستگی دارد.

بر طبق گفته‌ های شرکت اپل، هر مقدار که عمر باتری دستگاه های موبایل آیفون کمتر باشد، دستگاه تلفن همراه مورد نظر بیش از پیش مستعد بروز مشکلات بیشتر و خرابی های بسیار را دارد.

جالب است بدانید که با توجه به این فرایند، شرکت اپل در صورت ضعف باتری آیفون، سرعت سیستم را کاهش می‌ دهد و با این کار جلوی بروز این مشکلات را می‌ گیرد.

در دومین بخش این قسمت از گزینه ی سلامت باتری در گوشی های آیفون، گزینه‌ ی دیگری تحت عنوان Peak Performance Capability وجود دارد که اگر سرعت گوشی آیفون به خاطر ضعف باتری دچار مشکل شده باشد، در این قسمت می‌ توان از این موضوع با خبر شد و برای رفع آن اقدام نمود.

راهنمای بخش سلامت باتری در گوشی های آیفون در جی اس ام پارسه

یکی از ویژگی هایی که گوشی های آیفون جدید دارند و ورژن های به روز ios به آن ها اضافه کرده این است که دستگاه خود، کاربر را به خوبی از احوالات باتری با خبر می کند.

مثلا برای زمانی که کاربران این است که با جمله‌ ی Your battery is currently supporting normal peak performance مواجه شوند، می توانند متوجه این امر شوند که چرا اصطلاحا عملکرد دستگاه آن ها کاهش یافته و کند شده است.

اما اگر باتری آیفون دچار مشکل جدی‌ شده و به طور مثال، گوشی به‌ صورت ناگهانی خاموش شود، این قابلیت در گوشی به‌ صورت اتوماتیک فعال می‌ شود که اگر هم فعال شده باشد، کاربر در این قسمت متن Performance management has been applied to help prevent this from happening again را خواهد دید.

جالب است بدانید که شرکت اپل این امکان را هم فراهم کرده است که کاربر به انتخاب خود، امکان غیر فعال کردن این مشخصه را نیز داشته باشد.

هر چند که چنین کاری احتمال بروز مشکلات را برای کاربر افزایش می‌ دهد و در صورت وقوع هر گونه نارسایی در باتری آیفون، این بخش دوباره به‌ صورت اتوماتیک و خودکار فعال خواهد شد.

کمپانی در این زمینه به وضوح اعلام کرده است که کاربران یا باید کندی دستگاه خود را تحمل کنند و یا باتری اپل خود را تعویض نمایند!

یادتان باشد که زمانی که ظرفیت باتری آیفون به زیر ۸۰ در صد برسد، قسمت Battery Health موبایل، پیامی در زمینه ی فرا‌ رسیدن زمان عوض کردن باتری را برای کاربر به نمایش در می‌ آورد.

یادتان باشد که در بدترین حالت ممکن می توان تنها با با یک تعویض باتری اپل، به راحتی مشکلات مربوط به کاهش سرعت آیفون و یا دیگر مشکلات کاربری آن را برطرف کرد.

انواع باتری آیفون در جی اس ام پارسه

همانطور که گفتیم، تعویض باتری های گوشی های آیفون یکی از پر تکرارترین انواع درخواست خدمات در زمینه ی تلفن های همراه آیفون است.

کاربران ایرانی گوشی های آیفون باید این نکته را بدانند که بهترین باتری اپل که در حال حاضر موجود است، ۴ نوع هستند.

۱_ نوع یک باتری های تحت عنوان اورجینال در بازار ایران موجود هستند و کیفیت قابل قبولی دارند.

۲_ باتری های تقلبی اپل

۳_ A+ یا WP

۴_ A++ یا DP

باتری  A+ قابلیت این را دارد که ۵ درصد بیشتر شارژ‌ را حتی بیشتر از نوع اورجینال آن نگه دارد.

مدل بعدی یا A++  نیز درصد ظرفیت بالاتری برای نگه داشتن شارژ دارد و در نهایت، ۲۵ درصد بیشتر شارژ را نگه می دارد.

نگه داشتن بیشتر شارژ در گوشی کمک می کند تا کاربران کمتر از شارژ مجدد به وسیله ی پاور بانک استفاده نمایند و به این صورت، تلفن همراه در طول روز باتری بیشتری دارد و در نتیجه آسیب بسیار کمتری به گوشی وارد می شود.

این باتری ها هم کیفیت بالایی دارند و هم دارای گارانتی هستند.

اگر باتری آیفون شما دچار مشکل شده است، می توانید با خیال راحت به مجموعه ی دلتوس مراجعه کرده و بهترین باتری های اپل را از ما تهیه نمایید زیرا تمام باتری هایی که توسط تیم فنی دلتوس مورد استفاده قرار می گیرند، آزمایش خود را پس داده اند و مورد تایید مجموعه ی ما هستند.

در این مطلب نکات مهمی را درباره ی bartery health و باتری آیفون مورد بررسی قرار دادیم.

یادتان باشد که کاربری درست موجب افزایش طول عمر سلامت باتری شما خواهد شد اما به هر حال، باتری یک مولد شیمیایی است و از رسیدن تاریخ انقضای آن نمی توان ممانعت کرد.

راستی، نظر شما درباره ی سلامت باتری چیست؟ با ما و دیگر خوانندگان دلتوس به اشتراک بگذارید که سلامت باتری شما چقدر است؟

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید: